Strona główna » Zdrowie » Ćwiczenia na nietrzymanie moczu

Ćwiczenia na nietrzymanie moczu

Ćwiczenia na nietrzymanie moczu

Nietrzymanie moczu to bardzo częsta przypadłość i jedna z tematów najmniej poruszanych. Wiele osób wstydzi się o tym mówić, a jeszcze bardziej przyznać do cierpienia z tego powodu. Ale prawda jest taka, że prawie każdy doświadczy jakiegoś stopnia nietrzymania moczu w pewnym momencie swojego życia. Mówimy o tym wtedy, gdy mimowolnie wycieka nam mocz. Może być to spowodowane przez wiele różnych rzeczy, takich jak poród, otyłość lub po prostu starzenie się. Ten artykuł da Ci kilka świetnych pomysłów na ćwiczenia, które mogą pomóc zmniejszyć ryzyko wycieku moczu lub sprawić, że będzie on rzadszy.

Ćwiczenia mięśni Kegla

Ćwiczenia Kegla mają na celu poprawę siły mięśni dna miednicy. Są one często przepisywane osobom z nietrzymaniem moczu. Ich ideą jest wzmocnienie mięśni dna miednicy, które pomagają utrzymać pęcherz i inne organy na miejscu. Ćwiczenia Kegla można wykonywać w dowolnym miejscu i czasie, bez żadnego specjalnego sprzętu, np. siedząc, stojąc, leżąc, a nawet podczas jazdy samochodem. Mięsień Kegla nie jest przeznaczony do leczenia nietrzymania moczu, ale są stosowane jako metoda zapobiegania. Większość ludzi donosi, że potrzeba około dwóch tygodni, aby zauważyć różnicę po rozpoczęciu cwiczen. Najlepszym sposobem jest skurczenie mięśni dna miednicy na 5 sekund, a następnie rozluźnienie ich na 5 sekund. Powtarzaj to 10 razy co najmniej 2 razy dziennie.

Ćwiczenia rozciągające

Ćwiczenia rozciągające są doskonałe dla poprawy Twojej elastyczności i zmniejszenia ryzyka nietrzymania moczu. Są one szczególnie pomocne, jeśli miałaś poród pochwowy lub jesteś otyła. Przykładem świetnego ćwiczenia rozciągającego jest stojące rozciąganie mięśnia czworogłowego. Aby je wykonać, stań z jedną stopą przed drugą i zegnij przednie kolano, aż poczujesz rozciąganie w przedniej części uda. Utrzymaj tę pozycję przez 30 sekund. Takie ćwiczenia mogą również pomóc zmniejszyć ból dolnej części pleców, który często towarzyszy nietrzymaniu moczu.

Ćwiczenia wzmacniające

Ćwiczenia rozciągające są dobre dla zapobiegania nietrzymaniu moczu spowodowanemu osłabieniem stawów. Nietrzymanie moczu spowodowane przez osłabienie stawów jest wynikiem tego, że stawy nie poruszają się prawidłowo, co może dodatkowo obciążać mięśnie używane do kontrolowania oddawania moczu. Temu rodzajowi można zapobiec poprzez ćwiczenia rozciągające. Problemowi spowodowanemu osłabieniem mięśni nie można zapobiec poprzez ćwiczenia rozciągające, a jedynie poprzez wzmacniające.

Podsumowanie

Nietrzymanie moczu może być bardzo frustrującym stanem, ale istnieje wiele ćwiczeń, które możesz wykonać, aby sobie pomóc. Ćwiczenia Kegla mają na celu poprawę siły mięśni dna miednicy. Ćwiczenia rozciągające mogą również pomóc poprzez poprawę twojej elastyczności, a wzmacniające są najlepsze w zapobieganiu nietrzymania moczu spowodowanego osłabieniem mięśni.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane artykuły

Czy pić wodę przed USG jamy brzusznej?

Czy pić wodę przed USG jamy brzusznej?

Picie wody przed USG jamy brzusznej jest powszechnie stosowaną praktyką i wiele osób wierzy, że może to poprawić jakość uzyskanych obrazów. Dzieje...