JAK UCHRONIĆ WNUKI PRZED OTYŁOŚCIĄ I CUKRZYCĄ TYPU 2?

Zobacz co możesz zrobić dla swoich wnuków

Wspieraj poprzez poświęcanie czasu oraz dzielenie zainteresowań

Staraj się eliminować wysoko przetworzone pożywienie.

Dodaj do diety więcej produktów naturajnych np.: ryż brązowy, płatki owsiane, orkiszowe, żytnie itd., kisiel z konfitury i mąki ziemniaczanej lub jogurt naturalny

Zachęcaj wnuki do aktywnego spędzania czasu - zabierz je na spacer po szkole

Zamiast słodyczy zaproponuj owoc - jabłko, gruszka, pomarańcza każdy owoc będzie lepszy bo ma w sobie błonnik, który pozwala lepiej trawić, a cukry pochodzące z owoców są lepiej przyswajane przez organizm

Zamiast słodkich napojów zachęcaj do picia wody. 1 litr słodkiego gazowanego napoju to nawet 450 kcal.

Jeśli dziecko chce zmienić swoją dietę i zacząć uprawiać sport wspieraj je w tym i również zmień swoje dotychczasowe złe nawyki żywieniowe.

PORADY PODOPIECZNYCH PROGRAMU POZDRO

MONIKA, 12 lat

Wrocław

Wspólne spędzanie czasu z babcią to najlepsza nagroda. Łyżwy, trampoliny są lepsze niż cukierek.  

 Trochę inaczej gotować. Na każdym kroku widzę smażone i tłuste potrawy.  

TOMEK, 14 lat

Lubin

ANIA, 13 lat

Gdańsk

 Żeby dziadek chodził ze mną na basen, a w weekend do lasu.  

 Babcia nie powinna robić tyle ciast bo zawsze mnie kuszą.  

KAROL, 14 lat

Warszawa

MOŻESZ DAĆ WIĘCEJ NIŻ SŁODYCZE - TWÓJ CZAS